Çoğumuzun çocukluk yılları bilgisayar oyunları ve özellikle de Tomb Raider serilerinin çılgınlığıyla geçti. O kadar ki bu işin epeyce bir piyasası olduğu görüldü ve filmleri çekildi, oyuncakları piyasaya sürüldü. Her bilgisayar oyununda olduğu gibi her yeni sürümde grafik kalitesi, karakter kalitesi ve özellik kalitesi artırılmaya çalışılsa da; bu sürümüne kadar geometrik şekillerden oluşan yüz hatları ve üç-dört tuştan oluşan bir hareket yelpazesiyle sınırlı kalmıştık.
Tomb Raider: Anniversary bize tüm Tomb Raider efsanelerini yıkan bir bakış açısı getirdi. Grafikleri bir harika olan oyunda karakterimiz Lara Croft’a son derece esnek hareketler eklenmiş ve bir sanal karakterden ziyade gerçeğe yakın bir görünüm almış. Artık geometrik şekilli bir yüz yerine sanatsal bir çalışma var karşımızda.
Bir nükleer patlama ve sonrasında kaçan bir yaratık ve babasının bıraktığı yerden bir görevi devralarak bir tılsım aramaya giden Lara’nın o yaratıkla karşılaşmasını konu alan oyunun senaryosu ise eskilerinden bir adım öne geçmeyi ne yazık ki başaramamış ve oyunun tek eksiği olarak biz oyun severlerin karşısına çıkıyor.
Kıyafetleri artık değişen, bir günlük yardımıyla olaylar karşısında düşüncelerini dinleyebildiğimiz ve artık taşları ve merdivenleri kullanma esnasında son derece işlevsel hale gelmiş Lara Croft çok renkli bir karakter halini almış.
Her Tomb Raider hayranının tatması gereken bir oyun olduğunu düşünsem de, yeni hayranlara pek bir şey vermeyecek gibi duruyor.
İyi eğlenceler.