Yaklaşık bir yıl önce yine bir WWE oyunu yazıyordum ve her yıl tekrarlanan hataların, bu defa tekrarlanmayacağına güvenerek büyük bir heyecanla yazıya döküyordum tüm gelişmeleri. Oyun resmen çıkıp, demolardan ve küçük, video sekanslarından kurtulduğumuzda karşımıza yine birçok hatası olan ve geçmişteki hatalarının sadece belli bir kısmını toparlayabilmiş bir oyun oynarken bulduk kendimizi yeniden. Hâlbuki oyunun tam versiyonu çıkana kadar elimizdeki materyal hayli umut veren bir nitelikteydi. Aldığımız bu dersin de etkisiyle artık WWE oyunları resmen çıkana kadar kesin hükümler vermekten olabildiğince kaçınır bir hal aldık.
Bu durumun ardından, bir yıl boyunca oynadığımız WWE: 2K15 aslında 2K Games’ in her yıl, bu yıl yeni ve harika bir oyun yaptık sloganı altında, sadece yeni güreşçiler ekleyerek her sene bir yeni ürün ortaya koyduğunu gösterdi. En nihayetinde, kendileri de bu tökezlemeler silsilesinin farkına varmış olacaklar ki, oyuncuların en çok sorun yaşadığı noktaları düzeltmeye bir yıl harcamışlar gibi görünüyor. Unutmamak gerekir ki yine video kesitleri ve demo maçlardan yola çıkarak yorum yapmak durumundayız 30 Ekim tarihine kadar ama bu durum oyuna eklenen yenilikleri görmezden geleceğimiz anlamına gelmiyor. Yiğidi öldürüp hakkını vermek gibi olacak olsa da bu yazıda bolca eleştirip bir o kadar da öveceğiz bu uzun soluklu seriyi.
Girizgahın ardından, WWE 2K16 ile ilgili elimizdeki bilgileri ortaya döküp incelememizin tam sırası. Öncelikle, bu oyundaki en büyük yenilik sanırım kadroda ki inanılmaz zenginlik. Hiç uzağa gitmeden, hemen bir önceki oyunla karşılaştırmak gerekirse kadromuzda güreşçilerin farklı kimlikleri altındaki görüntüleri de farklı birer birey olarak önümüze sunuluyor ve totalde yine maksimum elli ya da altmış oynanabilir güreşçimiz oluyordu ama bu defa yüz yirmi farklı güreşçimiz olacak (ve hiç biri aynı kişinin farklı karakteri değil.)
Güreşçi sayısı tabi ki etkileyici bir özellik olsa da yine de göz boyamaya yönelik bir hareket olduğu su götürmez bir gerçek. Oyuncular daha köklü, daha önemli değişiklikler bekliyorlar firmadan ve 2K Games bunun farkında, biraz önce de belirttiğim üzere. Yapılan yeniliklerden bir diğeri de grafiklerde. Güreşçiler, ring ve ring çevresi artık gerçeğe çok daha yakın. Tabi ki belirtmek gereken nokta şu ki, platformlar arasında kesinlikle yine büyük farklar olacak. Yani PS4’ te yakaladığınız şahane grafiklerin belki sadece yarısını PS3’ te bulabileceksiniz ama o kadarı bile serinin geçmiş yıllarda çıkan oyunlarından çok daha ileri düzeyde olacak gibi görünüyor.
Kadro ve grafiklerden başka sıkıntı yok mu oyunda? Tabi ki var. Oyunun sesleri hala çok eğreti bir halde. İki güreşçinin birbirlerine vurdukları anda sanırım karton ezilmesi gibi garip bir ses çıkmamalı. Efekt yaratmak ve “bakın burada bir güreşçi diğerine vuruyor” vurgusu yapmak için daha iyi yollar bulunabilirdi. En azından önceki on altı oyun bunu öğretebilmeliydi. Tabi ki tüm seslerde büyük bir sıkıntıdan bahsedilemez. Örneğin bir güreşçi diğerini kaldırıp yere vurduğunda, özel yapılı ringin çıkardığı ses kesinlikle çok gerçekçi. Fakat koca oyunda tek gerçekçi sesin bu olması da son derece düşündürücü.
Oyunda bulunan bir diğer yenilik ise, menünün görünümü. Artık yukarıdan aşağıya uzanan maddeler topluluğu bir listeden ibaret değil ana menümüz. Fotoğraflarla desteklenmiş, maç türleri ve çeşitli sekmeler bulunuyor. Arka fondaysa son derece hoş tema müzikleri çalıyor bu esnada. Yani oyunun sadece oynanan kısmına değil, görülen ve duyulan her bir kısmına dikkat etmeye çabalamış gibi görünüyor yapımcı firma.
Bahsedilmesi gereken bir diğer nokta ise yeni ve eski platformlar arasındaki farklar. Grafikler açısından teknolojik zorunlulukları göz önünde bulundurduğumuzda, doğal olarak görüntülere isyan edemeyiz ama maç esnasında karşımıza çıkan göstergeleri de platformlar arasında farklı yapmak ya da hiç eklememek, en iyi tabirle abes.
Üstünde konuşacağımız son madde kesinlikle maç türleri. Takip edenlerin çok iyi bileceği üzere, profesyonel güreş onlarca farklı maç türü içerir ve hepsinin keyfi de ayrıdır. Oyuncular bu maç türlerinin hepsini görmek isterler para verip aldıkları üründe ama genelde en minimal sayıda maç formatıyla karşılaşıyoruz son yıllarda. İsim olarak hızlıca örnek vermek gerekirse Buried Alive, Tag Team Ladder gibi maçlar enteresan yapılarıyla işe heyecan katar. Bu yıl 2K Games bu formatları da yeniden oyuncularına sunma kararı almış. Bununla ilgili söyleyebileceğimiz tek şey, tam isabet!
Nispeten uzun bir değerlendirme kısmının ardından son sözlerde, oyunun çıkış tarihi ve platformlarından bahsetmek gerekiyor. 30 Ekim’ de Avrupa’ da, 27 Ekim’ de ise Kuzey Amerika’ da hayranlarıyla buluşacak olan oyun PS3, PS4, Xbox 360, Xbox One platformlarına çıkacak. Bir önceki oyunda PC desteği de olan yapım bu defa PC’ yi en azından şu an için bir seçenek olarak düşünmemiş gibi görünüyor.
Geliştiriciler: Yuke’s, Visual Concepts
Yayımcı: 2K Sports
Ön siparişle oynayabileceğiniz, Arnold Schwarzenegger’ in efsanevi, Terminatör filminde ki rolü T-800 aşağıdaki tanıtım videosuyla hayranları için görücüye çıkıyor.