Sanırım çoğumuz, zamanında Flash TV’de yayınlanan “Amerikan Güreşi” ya da dünyada bilinen yaygın ismiyle profesyonel güreş maçlarını izlemişizdir. Hulk Hogan’ lar, Sting’ ler, Kevin Nash (ya da daha çok bilinen ismiyle The Big Sexy) ’ ler bir dönemimize damgasını vurmuştur. Tabi ki o zamanlar ülkemizde pek yaygın olmaması sebebiyle belli bir yayın hayatının ardından ekranlara veda etmişti bu program.
Yayından kaldırılmasına rağmen bu biraz dövüş biraz tiyatro karışımı sporu aklının bir köşesinde bulunduranlar gerek internet gerekse konsol oyunlarıyla profesyonel güreş heyecanını yaşamaya devam etti. Kendi dalında türünün tek örneği olduğu için WWE kalite konusunu hiçbir zaman dert etmedi kendine, ta ki oyunun yapımcı firması THQ batana kadar.
Bu sürecin ardından WWE yeni bir yapımcı arayışına girdi ve NBA 2K serisiyle son dönemlerde adını duyuran 2K Games ile anlaşarak yepyeni bir döneme girdi. İlk 2K oyununu WWE 2K14 ile çıkaran şirket beklediği ilgiyi göremedi ve artık kaliteyi, oyuncuların beklentisini daha çok göz önünde bulundurması gerektiğini anladı.
2K14 mağlubiyetinin ardından 2K15’ e tüm hırsı ve umutlarıyla hazırlanan firma, oyunun çıkış vaktine yaklaşırken büyük vaatlerde bulunup harika görseller sunarak oyuncuları sabırsızlandırdı. Tabii ki böyle bir reklam kampanyasının ardından bu çalışmaları hak eden bir oyun beklemeye başladık. Peki karşılaştığımız tam olarak ne oldu?
Karşılaştığımız oyunu artılar ve eksiler olarak değerlendirmek şu anda en doğru yaklaşım olacaktır. Çünkü oyun aynı anda hem çok güzel artılara sahipken diğer yandan da ciddi eksilere sahip.
Artılar:
+ Öncelikle 2K Games’ in elinden çıktığı son derece belli olan harika grafiklere sahibiz. Dövüşçülerin ve ringin görünümü artık bir konsol oyunundan çok canlı bir maç kalitesine erişmiş.
+ Oyundaki mekaniklerin çoğu korunurken, yeni eklenen “catapult finishers” gibi yenilikler oyunun oynanış sırasındaki heyecanını daha üst seviyelere çekmiş.
+ Eklenen yenilikler sadece hareketlere değil aynı zamanda profesyonel güreşte şovun en önemli unsurlarından olan ilginç maç türlerine(örnek olarak tabut maçı) de yansımış.
Eksiler:
-Yıllar geçmesine rağmen, ilk oyundan bu yana hala “karton” seyirciler karşısında yapılıyor maçlar. Hala ısrarla aşıl(a)mayan bir kukla görüntüsü var seyircilerde. Maçın en heyecanlı anlarında da en durgun anlarında da aynı hareketleri yapıp aynı tepkileri veren bi yığın robot gibiler.
-Bir diğer eksi, bence en büyüğü, oynanışta göze çarpan aşırı hız sorunu. İki dövüşçü arasındaki mücadele ara sıra ünlü Matrix üçlemesindeki Neo ve Ajan Smith dövüşlerini anımsatıyor. Saatte 250 km hızla gelen yumruklar ve bir anda o vuruşa verilen karşı tepki belirli bir zaman geçtikten sonra can sıkabiliyor.
Artılar ve eksiler listemizin ardından genel bir son değerlendirme yapmamız gerekirse, oyun profesyonel güreş severleri mutlu edecek yeterlilikte bir yapım olmuş, tabi bazı eksiler görmezden gelinirse. 31 Ekim 2014 tarihinde PS4, Xbox One, PS3 ve Xbox 360 için çıkan oyunla artık WWE Dünya Ağırsıklet Şampiyonu olmak sadece bir maç kadar uzağımızda!