Sinemanın, sinemacıların en gösterişli ödül töreni herhalde Akademi Ödülleri. Bu sene de 90. yaşına girdi.

Bu senenin töreninde olan önemli olaylar şöyle sıralanabilir: Jet ski! Ödül kabul ederken yapılan konuşmaların uzunluğu ile dalga geçmek isteyen sunucumuz Jimmy Kimmel, en kısa konuşmayı yapanın bir jet ski kazanacağını açıkladı. Bir jet ski! Tabii bizim konuşmacılarımız pek bunu takmadı, ne yazık ki… Sonuçta Phantom Thread’in kostüm tasarımcısı olarak Mark Bridges küçük ama çok da kısa olmayan konuşmasıyla yeni ve yem yeşil bir jet ski kazandı. Kimsenin çıkıp da “Herkese çok çok teşekkürler, çok mutlu oldum. Emeği geçen herkes jet skimle bir tur atabilir!” deyip sahneden inmemesi beni hala üzen bir gerçek.

Kimmel’ın da bahsettiği üzere, bu yıl aynı zamanda kadın sinemacılar için de önemli bir yıldı. En iyi sinematografi dalında bir kadın olarak ilk defa Rachel Morrison, Mudbound ile aday oldu. Greta Gerwig ise LadyBird ile sekiz yıldır ilk defa En iyi Yönetmen dalında aday olan kadın oldu. Gurur tablosunun uzayıp gitmesini isterdi tabii gönül, ama olsundu…

Jimmy Kimmel’ın açılış monoloğunu buradan izleyebilirsiniz.

Başka neler oldu törende derseniz, Roger A. Deakins, 13 defadır devam ettirdiği kaybetme döngüsünü en iyi sinematografi dalında aldığı ödülle kırdı. Blade Runner 2049’un sinematografının bu ödüle layık görülmesi ise törenin şaşkınlık yaratmayan tercihinden biri olduğu söylenebilir.

Şaşkınlık uyandıran tercihler demişken, Guillermo del Toro’nun yönetmenliğini üstlendiği The Shape of Water’ın birkaç rakibi ve kendisinden bir iki kelimeyle bahsetmek isterim.

Ladybird

Saoirse Ronan’ın adının telaffuzundan, aksanına kadar her şeyine bayılan bir insan olarak bu filme asla pozitif önyargıyla yaklaşmıyorum, bunu belirtmem şart. Ancak film, genel olarak “büyümek” temasını alıp harika bir şekilde yeniden yaratmış.

Call Me By Your Name

Bu film, salona girip hüngür hüngür ağladığınız film işte. Bu kadar açıklama kafi bence.

Dunkirk

Harry Styles’ın da (şaşırtıcı derecede iyi şekilde) oynadığı savaş filmi. Zamanın kurguyla kurulmuş olması, filmi özellikli kılıyor bana kalırsa. Her zaman havada geziniyormuş gibi hissettirtiyor zaman. Ne olduğunu, nasıl olduğunu karıştırıyormuş gibi bir his yani. Bu hissi pilotların ve gemi kaptanlarının yaşamaya çok meyilli olduğunu düşünürsek, seyircileri ana karakterlerle daha iyi bağdaştırabiliriz.

Get Out

Filmi üzülerek izlemediğimi itiraf etmem gerekse de yönetmenin ilk filmi olmasına rağmen, en iyi film, en iyi senaryo ve en iyi yönetmen dallarında 90 yıllık Oscar tarihinde daha önce yalnızca iki defa olmuş bir şekilde aday olduğunu belirtmek istiyorum.

The Post

Zamanlamasıyla olduğu kadar kadrosuyla harikalar yaratan bir film. Hatta bu film için “nasıl Oscar kazanılır” direktiflerine bire bir uyarak bir kek gibi yapıldığını söyleyen arkadaşlarım var. Film kesinlikle zevkli bir film, o ayrı. (Anneannem bile çok sevdi.)

Peki ya Shape of Water bize ne sundu?

Shape of Water, sembollerle donatılmış bir film, orası kesin. Örneğin mise-en-scene’in bütün ögeleri ya yeşilin bir tonu ya da sarının. Bu da karakterleri, kafa yapılarına göre ayırmada ve aralarındaki zıtlığın altını çizmede büyük bir rol oynuyor. Sürekli görülenle düşünülen arasında bir paralel kurmayı başarıyor film. Aynı zamanda, çok garip olabilecek ve seyircide “nasıl yani, ne, anlayamadım sanırım!” dedirtebilecek bir senaryoyu tatlı bir romantik filme çeviren müzikleri var tabii. Bu bakımlardan harika bir iş olsa da hâlâ “neden bu filme verdiler ki şimdi oscarı” diye düşünenleri de anlamıyor değilim.

 

Ödülleri Eve Götürenlerin Tam Listesi:

En İyi Film

The Shape Of Water

En İyi Kadın Oyuncu

Frances Mcdormand – Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

En İyi Yardımcı Kadın Oyuncu

Allison Janney – I, Tonya

En İyi Erkek Oyuncu

Gary Oldman – Darkest Hour

En İyi Yardımcı Erkek Oyuncu

Sam Rockwell – Three Billboards Outside Ebbing, Missouri

En İyi Yönetmen

The Shape Of Water – Guillermo Del Toro

En İyi Özgün Senaryo

Get Out – Yazan: Jordan Peele

En İyi Uyarlama Senaryo

Call Me By Your Name – Senaryo: James Ivory

En İyi Film Müziği

The Shape Of Water – Alexandre Desplat

En İyi Özgün Şarkı

Remember Me – Coco (Kristen Anderson-Lopez And Robert Lopez)

En İyi Sinematografi

Blade Runner 2049 – Roger Deakins

En İyi Yabancı Film

A Fantastic Woman (Şili)

En İyi Kostüm Tasarımı

Phantom Thread – Mark Bridges

En İyi Makyaj Ve Saç Tasarımı

Darkest Hour – Kazuhiro Tsuji, David Malinowski & Lucy Sibbick

En İyi Belgesel

Icarus

En İyi Ses Kurgusu

Dunkirk – Richard King Ve Alex Gibson

En İyi Ses Miksajı

Dunkirk – Mark Weingarten, Gregg Landaker Ve Gary A Rizzo

En İyi Animasyon Filmi

Coco

En İyi Kısa Animasyon Filmi

Dear Basketball

En İyi Prodüksiyon Tasarımı

The Shape Of Water – Prodüksiyon Tasarımı: Paul Denham Austerberry; Set Tasarımı: Shane Vieau Ve Jeff Melvin

En İyi Görsel Efekt

Blade Runner 2049 – John Nelson, Gerd Nefzer, Paul Lambert & Richard R Hoover

En İyi Film Kurgusu

Dunkirk – Lee Smith

En İyi Kısa Belgesel

Heaven Is A Traffic Jam On The 405

En İyi Canlı Aksiyon Kısa Filmi

The Silent Child

 

 

 

Kaynaklar:

http://www.bbc.com/turkce/haberler-43282424

http://oscar.go.com/nominees/best-picture

http://www.imdb.com/title/tt5580390/?ref_=nv_sr_1

No One At The Oscars Tried Hard Enough To Win That Jet Ski

TV Review: The 90th Academy Awards Ceremony on ABC

Görseller

http://www.nola.com/news/index.ssf/2018/03/10_things_to_know_for_monday_59.html

http://www.digitalspy.com/movies/dunkirk/news/a825628/harry-styles-beat-thousands-actors-christopher-nolan-dunkirk/

https://www.rogerebert.com/reviews/the-post-2017

https://www.newyorker.com/culture/richard-brody/the-empty-sanitized-intimacy-of-call-me-by-your-name

https://www.theatlantic.com/entertainment/archive/2017/12/get-out-hypnosis-scene-sunken-place/547409/

‘Lady Bird’ Is A Master Class In Finding The Universal In The Specific

Leave a Reply