Hayatımızda bazen keşke bunu hiç yaşamasaydım dediğimiz anlar oluyor. Bu anları unutmak yok saymak istiyoruz. Şu an insanların için mümkün olmasa da farelerin hafızasında değişiklikler yapabilmek mümkün. California Üniversitesi San Diego Tıp Okulu araştırmacıları, farelerin hafızalarını sildikten sonra yeniden hatırlamalarını sağladı. Yapılan uzun araştırmalar sonucu farelerde görülen korku duygusu hafızalarından silinip sonrasında tekrar hatırlamaları sağlandı.Bilim insanları, 2013 yılında keşfettikleri ISRIB adlı ilacın, beyin hasarı oluşmuş farelerde öğrenme ve hatırlama yetilerini iyileştirdiğini ortaya koydu. Araştırmacılardan Profesör Roberto Malinow, “Hafıza oluşturabilir, bu hafızayı silebilir ve yeniden canlandırabiliriz. Bunu yaparken sinaps bağlantılarını selektif olarak güçlendiren ve zayıflatan uyarıcılar kullanıyoruz” açıklamasını yaptı.

Alzheimer tedavisi için umut verici

Deneyde, fare beyninde genetiği değiştirilerek ışığa hassas hale getirilen bir grup siniri ışıkla uyarırken, aynı anda hayvanın ayağına elektrik şoku verdi. Fare, acı duymasına neden olan dürtülere karşı zamanla korkuyla tepki vermeyi öğrendi. Bu aşamadaki kimyasal değişimler, sinapsların güçlendiğine işaret etti.Bu şekilde düşünüldüğünde insan beynine de küçük şoklar verilip sinapsların güçlendirilebileceği fikri bilim dünyasında yeni bir keşfin yolunu açtı.